قالب های فارسی وردپرس 18

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 18

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا وردپرس

اگر کمی در فضای وب و طراحی سایت مطالعه کرده باشید احتمالا نام وردپرس و عبارت طراحی سایت با وردپرس به گوش شما خورده است. وردپرس یک سیستم مدیریت درونمایه یا همان CMS متن مفتوح است که به صورت مجانی در پسندیدن طراحان وبسایت قرار گرفته است. در سال ۲۰۰۳ و با کوشش چند کدنویس خلاق و خوش ذوق هسته اولیه وردپرس شکل گرفت و به سرعت باره استقبال واقع شد. با افزایش کاربران وردپرس، جامعه کدنویسان نیز به سرعت پیشرفت داشت و در حال حاضر میلیون ها تن در سرتاسر گیتی روزانه در حال اضافه کردن امکانات جدید به آن هستند.

البته CMS های سایر مانند جوملا و دروپال نیز در نخست مسیر مشابهی را طی کردند اما طی ۳ سنه اخیر وردپرس توانسته فاصله خود را با رقبا اغلب کرده و امروز بهره بالایی از وب سایت های عالم با وردپرس طراحی میشوند.

میزان محبوبیت طراحی سایت با وردپرس
پنل مدیریت آسان، قابلیت قالب و افزونه نویسی، هسته نیرومند و بروزرسانی مستمر، دسترسی به منابع آموزشی زیاد، همخوانی کامل با استانداردهای سئو و … از دلایل اصلی رشد چشمگیر طراحی سایت با وردپرس در جهان محسوب میشوند. در این نوشتار تلاش میکنیم مهمترین دلایل برگزیدن این سیستم مدیریت محتوا از طرف وبسیما را بررسی کنیم.

چرا طراحی سایت با وردپرس را گزینش کنیم؟
مجموعه وبسیما یکتا از خوشنام ترین و کامیاب ترین شرکت طراحی سایت در ایران است که در سال ۹۵ موفق شد در جشنواره وب و موبایل ایران به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت شناخته شود. این گردآور از روزهای آغازین شروع به شغل خود طراحی سایت وردپرس  را برگزیدن نموده و بیش از ۹۰ درصد سایت های مشتریان را با این سیستم مدیریت درونمایه طراحی و پیاده سازی کرده است. مهمترین انگیزه ها ما برای برگزیدن وردپرس به شرح پایین است.

پنل کاربری استاندارد و آسان وردپرس
یکی از مهمترین فاکتورها در گزینش سیستم مدیریت محتوا، شیوه مدیریت اطلاعات و تقسیم های گوناگون سایت است. وردپرس در سنجش با رقبای خویش از یک پنل مدیریت کاملا استاندارد و آسان سهم میبرد که برای موبایل و تبلت نیز بهینه سازی شده است. همچنین نرم افزار اندروید و ios نیز برای مدیریت سایت های وردپرس در دسترس می باشد که کار مدیر وبسایت را زیاد ساده خواهد کرد.

پنل مدیریت وردپرس
علاوه براین، پنل مدیریت وردپرس امثال دیگر تقسیم های آن قابلیت ارتقا و اضافه کردن امکانات جدید را داراست و همین مسئله به طراح سایت وردپرس دستور میدهد دسته های جدیدی برای مدیریت راحت تر محتوا در آن ایجاد نماید. در حال حاضر کلیه پروژه های انجام شده در وبسیما از یک پنل مدیریتی ارتقا یافته و کارآمد مستفیض هستند که امکانات بسیار ما فوق هسته اولیه وردپرس است.

پیاده سازی بر بستر PHP و MySQL
در حال آماده PHP‌ محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای طراحی وبسایت است و بر اساس گزارش سایت w3techs در نوامبر ۲۰۱۷ کم و بیش به ۸۳ درصد سایت های دانشمند از این زبان برای پیاده سازی هسته سایت خویش سهم برده اند. سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز برپایه php کدنویسی شده و همین امر موجب شده از انعطاف پذیری و قابلیت ارتقای بالایی اثناء طراحی سایت با وردپرس برخوردار باشید.

زبان های برنامه نویسی رایج در طراحی سایت
همچنین وردپرس قابلیت اضافه کردن قالب و افزونه های متنوع را دارد که همین موضوع موجب شده کدنویسان زیادی در سرتاسر جهان مشغول تعبیه امکانات و قالب های جدید برای این سیستم مدیریت درونمایه باشند. تقریبا  هر قابلیتی که در طراحی سایت شرکتی یا فروشگاه اینترنتی نیاز دارید در قالب یک افزونه برای وردپرس نیز موجود است و هزینه تهیه این افزونه ها در سنجش با کارایی شان زیاد ذیل است. نکته مهم تر اینکه وجود این فراخ شدن از افزونه و قالب به ما اثر میدهد که عملا هر امکانی را میتوان بر بستر وردپرس طراحی و پیاده سازی نمود.

پرچم پرچم‌داران پایین آمده!

پرچمدار

تا چند سال قبل، همه‌چیز ساده‌تر بود. پنج سال پیش، فقط یک آیفون وجود داشت، یک «پام پری» (Palm Pre)، یک نوکیا N8 و یک اکسپریا X10. گوشی پرچم‌دار هر یک از شرکت‌های مطرح کاملا مشخص بود. اما از سال ۲۰۱۱ موج عظیم تلفن‌های هوشمند اندرویدی به راه افتاد؛ تا آن‌جا که دیگر امروز ایده‌ی یک گوشی پرچم‌دار، معنای خود را از دست داده. بهترین گوشی شرکت ال‌جی کدام است؟ G4 یاV10. در مورد سامسونگ چه‌طور؟ گلکسی S6 پرچم‌دار این شرکت است یا نوت ۵؟ کدام آیفون را به‌عنوان پرچم‌دار گوشی‌های اپل به رسمیت بشناسیم؟

‌‌

در دنیای امروز هر یک از سازندگان تلفن‌های هوشمند به این نتیجه رسیده‌اند که نباید دستگاه‌های‌شان را فقط در یک اندازه تولید کنند. حالا گوگل دو گوشی نکسوس دارد: نکسوس کوچک‌تر ۵X و بزرگ‌تر ۶P. مایکروسافت هم یک لومیا ۹۵۰ دارد و یک نسخه‌ی بزرگ‌تر ۹۵۰XL. درحالی‌‎که اپل، سامسونگ و موتورولا هم پیش‌تر این سیاست را برگزیده بودند، سونی هم به این رویکرد روی خوش نشان داده و پرچم‌داران خود را در اندازه‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند.

گوشی های سونی

با بلوغ هر چه بیشتر تلفن‌های هوشمند، مفهوم یک دستگاه واحد به‌عنوان پرچم‌دار یک شرکت، کم‌کم معنای خود را از دست می‌دهد. برای این شرایط، دو عامل اصلی را می‌توان متصور شد: نرم‌افزار و سخت‌افزار. واقعیت این است که دوران سیستم‌های عامل متنوع، تمام شده. نه از سیستم عامل Palm webOS خبری است و نه بلک‌بری دیگر آن بلک‌بری سابق است. همه‌چیز شده iOS و اندروید! این دو سیستم عامل برنده، روزبه‌روز به هم شبیه‌تر می‌شوند. اما موضوع فقط مربوط به بخش نرم‌افزاری دستگاه‌ها نیست. سخت‌افزار گوشی‌ها هم خیلی به هم شبیه شده‌ است. این‌روزها تقریبا هر تلفن هوشمندی که می‌بینیم، صفحه نمایش فوق‌العاده‌ای دارد، نمایشگر لمسی‌اش بی‌نقص است و به کیفیت ساخت‌اش ایرادی نمی‌توان گرفت. حتی پای حسگر اثر انگشت، دوربین‌های پرسرعت و بسیاری از مشخصه‌های پیشرفته‌تر به تلفن‌های هوشمند چینی هم باز شده. در مورد ویژگی‌هایی صحبت می‌کنیم که تا یک سال پیش فقط در پرچم‌داران شرکت‌های قدر دیده می‌شد.

ساعت هوشمند یا ساعت معمولی؛ آن‌چه شما گفتید

ساعت معمولی یا ساعت هوشمند

هفته‌ی پیش از شما پرسیدیم که ساعت هوشمند یا ساعت معمولی، کدام‌یک را بیشتر می‌پسندید؟ از شما خواستیم دلایل منطقی‌تان را بگویید و حتی باهم مخالفت کنید. شما هم تجربیات‌تان را با هم به‌اشتراک گذاشتید. در ادامه‌ی این نوشته می‌خواهیم گلچینی از نظرات شما را با هم مرور کنیم. با دیجی‌کالا مگهمراه باشید.

‌‌ ‌

هواوی با توسعه‌ی برند «آنر» چه در سر دارد؟

هواوی و آنر

شرکت چینی هواوی در سال ۲۰۱۳ برندی را با عنوان «آنر» (Honor) ثبت کرد. تمرکز این برند بر روی بازار آنلاین است. هواوی در تلاش است با تولید گوشی‌هایی با مشخصات پرچم‌داران، اما با قیمت‌هایی منطقی، در فروش آنلاین، تمام رقبا را پشت سر بگذارد. در این نوشته می‌خواهیم سیاست هواوی در مورد برند آنر را بررسی کنیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌   ‌‌

حدود دو سال پیش شرکت هواوی، برند مستقل «آنر» (Honor) را معرفی کرد. نکته‌ی قابل‌توجه در مورد این زیربرند شرکت هواوی، تمرکز آن روی فروش آنلاین و تجارت الکترونیکی است. به‌عبارت‌دیگر گوشی‌های این برند فقط از طریق فروش آنلاین به بازار عرضه می‌شوند. در گوشی‌های برند آنر سعی شده بهترین مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌های رده‌بالای بازار در قالب محصولاتی مقرون‌به‌صرفه در اختیار کاربران قرار بگیرد. همچنین در کمپین‌های تبلیغاتی این برند، روی کاربران جوان تاکید بیشتری شده ‌است.

برند آنر

گوشی «آنر ۷» (Honor 7) یکی از جدیدترین محصولات این شرکت در بازار موبایل است. این دستگاه اوایل تابستان ۲۰۱۵ و تنها به‌صورت آنلاین در بازار چین عرضه شد. فروش این گوشی در بازار چین بسیار موفقیت‌آمیز بود. حالا هم پای این گوشی به ایران باز شده و به‌زودی شاهد فروش انحصاری آن در سایتدیجی‌کالا خواهیم بود.

آقای «کریس سان» (Chris Sun) از مدیران ارشد برند آنر در هنگام رونمایی از گوشی آنر ۷ در تهران گفت: «برند آنر یک زیربرند از برند هواوی است. هدف خلق این برند در سال ۲۰۱۳، گرفتن سهم مناسبی از بازار آنلاین بود.» شاید در وهله‌ی اول ‌به‌نظر برسد که هدف توسعه‌ی این برند، رقابت با برند‌های آنلاینی مثل شیائومی باشد. لازم به ذکر است که شیائومی، گوشی‌های خود را تنها در پلتفرم آنلاین به فروش می‌رساند.


آرزوهای سامسونگ و اپل؛ خاطرات کاسیو!

آن‌چه برای سامسونگ و اپل آرزو به حساب می‌آید برای کاسیو خاطره است. شاید کمی اغراق کرده باشیم؛ اما دیدن مجموعه‌ای از ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند امروزی در ساعت‌های مچی بیست سال پیشکاسیو، حقیقتا حیرت‌آور است. مدتی است که اپل واچ به بازار راه یافته است. ساعت‌های هوشمند اندرویدی هم چند سالی است که این‌طرف و آن‌طرف دیده می‌شوند. این گجت‌های دوست‌داشتنی دیگر تنها به فیلم‌های علمی-تخیلی تعلق ندارند. شما با آن‌ها موزیک پخش می‌کنید، وضعیت سلامتی‌تان را می‌سنجید یا از آن‌ها به‌عنوان کنترل تلویزیون استفاده می‌کنید. جالب است بدانید که ژاپنی‌ها در دهه‌ی ۹۰ میلادی این قابلیت‌ها را در ساعت‌های «کاسیو» (Casio) پیاده کرده بودند.

تاریخ غنی کاسیو در طراحی و تولید ساعت‌های مچی دیجیتال بر کسی پوشیده نیست. مدتی پیش این شرکت، مجموعه‌ای از ساعت‌های عجیب‌وغریب خود را در معرض عموم قرار داد. نمایشگاه ساعت‌های مچی کاسیو یک واقعیت را نشان می‌دهد: بسیاری از قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند امروزی، حدود ۲۰ سال پیش در ساعت‌های مچی کاسیو یافت می‌شد. همان‌طور که می‌دانید در ماه‌های اخیر رقابت شدیدی بین شرکت‌های مختلف برای نمایش قدرت‌شان در زمینه‌ی ساعت‌های هوشمند شکل گرفته؛ جالب این‌جاست که کاسیو همچنان فروتنی به خرج داده و ادعای خاصی در این مورد ندارد.

شرکت کاسیو در دهه‌ی ۹۰ میلادی با ساعت‌های مچی دیجیتالی‌اش غوغا به پا کرد. با ورود به قرن بیست و یک، به‌تدریج محبوبیت دیوانه‌وار ساعت‌های دیجیتالی این شرکت از تب‌وتاب افتاد. اما این پایان کار کاسیو نیست. در سال‌های اخیر شرکت کاسیو با تمرکز بر روی مدل‌های آنالوگ و کلاسیک در حال احیای میراث باشکوه خود است.

در ادامه قصد داریم تعدادی از اولین ساعت‌های هوشمند دنیا را از نظر بگذرانیم؛ ساعت‌های که در زمان خود به هیچ‌وجه ادعایی بر باهوش بودن نداشتند! شما را به دیدن خاطراتی از جنس آینده دعوت می‌کنیم:

‌‌‌ ‌ ‌‌‌

ساعت کاسیو ۱

مدل GMW-15 در سال ۱۹۸۹ تولید شد. این ساعت به یک نمایشگر گرافیکی مجهز بود که می‌توانست فازهای ماه و همچنین زمان‌های طلوع و غروب خورشید را نشان دهد.