قالب های فارسی وردپرس 18

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 18

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آرزوهای سامسونگ و اپل؛ خاطرات کاسیو!

آن‌چه برای سامسونگ و اپل آرزو به حساب می‌آید برای کاسیو خاطره است. شاید کمی اغراق کرده باشیم؛ اما دیدن مجموعه‌ای از ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند امروزی در ساعت‌های مچی بیست سال پیشکاسیو، حقیقتا حیرت‌آور است. مدتی است که اپل واچ به بازار راه یافته است. ساعت‌های هوشمند اندرویدی هم چند سالی است که این‌طرف و آن‌طرف دیده می‌شوند. این گجت‌های دوست‌داشتنی دیگر تنها به فیلم‌های علمی-تخیلی تعلق ندارند. شما با آن‌ها موزیک پخش می‌کنید، وضعیت سلامتی‌تان را می‌سنجید یا از آن‌ها به‌عنوان کنترل تلویزیون استفاده می‌کنید. جالب است بدانید که ژاپنی‌ها در دهه‌ی ۹۰ میلادی این قابلیت‌ها را در ساعت‌های «کاسیو» (Casio) پیاده کرده بودند.

تاریخ غنی کاسیو در طراحی و تولید ساعت‌های مچی دیجیتال بر کسی پوشیده نیست. مدتی پیش این شرکت، مجموعه‌ای از ساعت‌های عجیب‌وغریب خود را در معرض عموم قرار داد. نمایشگاه ساعت‌های مچی کاسیو یک واقعیت را نشان می‌دهد: بسیاری از قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند امروزی، حدود ۲۰ سال پیش در ساعت‌های مچی کاسیو یافت می‌شد. همان‌طور که می‌دانید در ماه‌های اخیر رقابت شدیدی بین شرکت‌های مختلف برای نمایش قدرت‌شان در زمینه‌ی ساعت‌های هوشمند شکل گرفته؛ جالب این‌جاست که کاسیو همچنان فروتنی به خرج داده و ادعای خاصی در این مورد ندارد.

شرکت کاسیو در دهه‌ی ۹۰ میلادی با ساعت‌های مچی دیجیتالی‌اش غوغا به پا کرد. با ورود به قرن بیست و یک، به‌تدریج محبوبیت دیوانه‌وار ساعت‌های دیجیتالی این شرکت از تب‌وتاب افتاد. اما این پایان کار کاسیو نیست. در سال‌های اخیر شرکت کاسیو با تمرکز بر روی مدل‌های آنالوگ و کلاسیک در حال احیای میراث باشکوه خود است.

در ادامه قصد داریم تعدادی از اولین ساعت‌های هوشمند دنیا را از نظر بگذرانیم؛ ساعت‌های که در زمان خود به هیچ‌وجه ادعایی بر باهوش بودن نداشتند! شما را به دیدن خاطراتی از جنس آینده دعوت می‌کنیم:

‌‌‌ ‌ ‌‌‌

ساعت کاسیو ۱

مدل GMW-15 در سال ۱۹۸۹ تولید شد. این ساعت به یک نمایشگر گرافیکی مجهز بود که می‌توانست فازهای ماه و همچنین زمان‌های طلوع و غروب خورشید را نشان دهد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.