قالب های فارسی وردپرس 18

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 18

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

کاهش Bounce Rate و Exit Rate

این بخش از تعلیم سئو احتمالاً احد از مهم‌ترین بخش‌هایی باشد که سرنوشت نهایی جایگاه محتوای شما را در گوگل مشخص کند.

چیزی که کمتر کسی کوشش در شفا آن دارد و شما می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و مطالب خودتان را درمان دهید.

توصیه می‌کنم پس از انتشار محتوای خویش نزدیک ۱ الی ۲ ماه منتظر بمانید الی رنک اولیه محتوا مشخص شود و یک جایگاه ثابتی در نتایج گوگل پیدا کنید.

احتمالاً اگر پهنه شما حائز authority خیلی بالایی نباشد به همین سادگی‌ها به رتبه یک نخواهید آمد و چه بسا نیاز باشد الی وارد فاز دوم سئو وردپرس شوید.

شما در این فاز باید بدست سیستم‌های تحلیل‌گر همچون آنالتیکس گوگل وضعیت Bounce Rate و Exite Rate آن صفحه را پیدا کنید و شماره مربوط به هر کدام را مدنظر داشته باشید.

سپس این مقادیر را بهبود بدید، این دو ملاک‌های اصلی در اخذ رنک یک گوگل هستند.

bounce rate-آموزش سئو وردپرس

در این نوشتار ما به بدیهیات نخواهیم پرداخت ولی لازم است روشنگری کوتاهی راجع به این دو اصطلاح بدیم.

Bounce Rate چیست؟
Bounce Rate به زبان ساده یعنی کاربر پس از ورود به یک صفحه از سایت شما بدون دیدن صفحه‌ای سایر از سایت شما بیرون شود و این یک امتیاز منفی برای شما محسوب خواهد شد.

مورد مهم بعدی که در آموزش سئو وردپرس باید آن را روشنگری دهیم نرخ خروج است.

Exit Rate چیست؟
Exite Rate یعنی مدت زمانی که کاربران نسبت به Avg Time موعد اقلیت را در صفحات شما بمانند و زودتر خارج شوند.

این برای گوگل یعنی اینکه کاربر از صفحات شما به خواسته خویش نرسیده و صفحه را زود بسته و قطعاً با بالا رفتن عدد آن گوگل شما را به نتایج پایین‌تر می‌کشد.

روش‌های حرفه‌ای برای تفریق این دو سنجه و درمان آن‌ها هستی دارد که سعی می‌کنیم در دوره تعلیم سئو وردپرس حرفه‌ای آن‌ها را تعلیم دهیم.

 

سایت مپ یا نقشه سایت
یکی از موارد فنی که باید برای نمایه شدن سریع‌تر مطالب منتشر شده تو وب‌سایت آن را پیاده‌سازی کنید ایجاد نقشه سایت خودکار می‌باشد که قصد داریم در این جلسه از آموزش سئو وردپرس به آن بپردازیم.

اگر از cms های رایجی همچون وردپرس بهره‌گیری می‌کنید با وجود پلاگین های متعددی که برای این پیشه نوشته شده، می‌توانید بدون دردسرهای برنامه‌نویسی به راحتی آن را درون وب‌سایت خویش ایجاد کنید.

یکی از بهترین پلاگینهایی که در سئو وردپرس شما را کمک خواهد کرد، پلاگین yoast می‌باشد که علاوه بر داشتن قابلیت ایجاد اتوماتیک نقشه سایت امکانات بی‌نظیر دیگری نیز در برگزیدن شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آنها بهره‌گیری کنید.

بعد از نصب پلاگین yoast در سرنوشت داشبورد وردپرس گزینه‌ای با اسم سئو اضافه شده است که از این دسته می‌توانید به تنظیمات این پلاگین دسترسی داشته باشید.

برای دسترسی به دسته تنظیمات سایت مپ کافی است بر روی نقشه سایت (XML) کلیک کنید.

sitemap-سئو وردپرس

توضیح زیادی برای این سرنوشت نیازی نیست، شما در این قسمت می‌توانید حداکثر شمار لینک‌های تولیدی در هر نقشه سایت را مشخص کنید که به طور پیش‌فرض عدد ۱۰۰۰ برگزیدن شده است.

توصیه می‌کنیم به این تقدیر دست نزنید چون به طور پیش‌فرض برای سئو وردپرس به حقیقت انتخاب شده مگر اینکه تعداد لینک‌های تولیدی سایت شما بسیار زیاد باشد.

links-سئو وردپرس

همچنین می‌توانید در بخش نوشته‌ها، نوع مطالب منتشر شده در سایت که گرایش به ایندکس شدن و پیمان اخذ در نقشه سایت را دارید مشخص کنید و یا آن را مسدود نمایید.

limit content- سئو وردپرس

همچنین می‌توانید با داشتن ID هر مطلب آن را به چهره اختصاصی از قرارگیری تو نقشه سایت محروم کنید.

limit posts-سئو وردپرس

و در دسته سرانجام نیز از سرنوشت طبقه‌بندی دسته‌ها، تگ‌ها، محصولات و تگ محصولات را محدود و یا دسترسی قرارگیری درون نقشه سایت را لحاظ کنید.

چرا شبکه اجتماعی جدیدی متولد نمی‌شود؟

زمانی گوشی‌های ما به آزمایشگاهی برای تست انواع اپلیکیشن‌های مختلفی که به اپ‌استور و گوگل پلی وارد می‌شدند، تبدیل شده بود؛ اما با گذشت زمان این اشتیاق به کمترین حد خود رسیده است و حالا دیگر امتحان و حفظ یک اپلیکیشن جدید باید دلایل زیادی برایمان داشته باشد.

شاید شما هم مثل من در گوشی خود یک پوشه با نام شبکه‌های اجتماعی درست کرده باشید و چندتایی اپلیکیشن مرتبط و معروف در آن قرار داده‌اید. اما هیچ با خود فکر کرده‌اید چرا تعداد برنامه‌های این پوشه دیگر بیشتر از ۴ یا ۵ عدد نمی‌شود؟

البته که حجم برنامه‌هایی که هرروزه منتشر می‌شوند به‌شدت زیاد است و اگر کسی از یک برنامه مربوط به گوگل درایو خبر دهد که می‌تواند ذخیره‌سازی تصاویر در گوشی را بهبود بخشد، قطعا آن را خیلی زود امتحان خواهم کرد. اما قانع شدن برای بررسی و استفاده از یک برنامه شبکه‌ اجتماعی جدید دیگر آن‌چنان جذابیتی ندارد؛ چرا که انگار دیگر همه این برنامه‌ها کاری بسیار شبیه به هم اما در ظاهر متفاوت انجام می‌دهند. چند وقتی است که نسخه منبع باز از توییتر با نام Mastodon معرفی شده است و هیجان زیادی در مورد آن وجود دارد؛ اما مشخص است که این‌چنین برنامه‌هایی تنها تکانه‌های لحظه‌ای برای مخاطبان دارند و پس از مدتی کاملا از یاد‌ها می‌روند.

Mastodon

بر اساس گزارشی از Pew، تعداد بیشتری از بزرگ‌سالان هرروزه متمایل به استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌شوند. با اینکه تعداد کاربران با سرعت کمی در حال افزایش است؛ اما تاکنون هیچ‌گاه این روند رشد متوقف نشده است. در این گزارش آمده که پنج شبکه اجتماعی پرطرفدار عبارتند از: فیس‌بوک، اینستاگرام، پینترست، توییتر و لینکداین. این‌ها همان پلتفرم‌هایی هستند که در سال ۲۰۱۶ بیشترین میزان استفاده در میان کاربران را داشته‌اند.

تحلیلگر مؤسسه معتبر گارتنر درباره اضافه نشدن تنوع بیشتر به شبکه‌های اجتماعی می‌گوید:

فکر می‌کنم هدف کلی از شبکه‌های اجتماعی در بین فیس‌بوک، توییتر، لینکداین و دیگران تقسیم شده است و آن‌ها با تقسیم کردن سهم بازار بین خود، توانسته‌اند تسلط زیادی بر کاربران پیدا کنند. اپلیکیشن‌هایی هستند که هرروزه داغ می‌شوند و مورد توجه قرار می‌گیرند؛ اما کاربران گوشی‌های هوشمند دیگر شبیه به زمانی که تازه فناوری موبایل رونق گرفته بود، اپلیکیشن‌های زیادی دانلود نمی‌کنند. همه این‌ها به این معنی است که اپلیکیشن‌های جدید چالش بزرگی برای گرفتن توجه، کاربر و وفاداری در پیش رو دارند.

تمایل برای دانلود هر برنامه اجتماعی جدید به‌صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. مواردی مانند محدودیت در فضای ذخیره‌سازی گوشی‌های هوشمندمان، دردسر ثبت نام برای شبکه‌‌های جدید و نقص اپ استور‌ها در کشف موارد جذاب و جدید و نشان دادن آن‌ها به کاربران دلایلی هستند که دیگر شاهد اوج گرفتن یک شبکه اجتماعی دیگر نیستیم.

بگذارید از چند مثال استفاده کنم. Wuu برنامه جدیدی است که عملکردی شبیه به اسنپ‌چت دارد و توسط پاول بادنیتز ساخته شده است؛ همان شخصی که چند سال پیش شبکه اجتماعی Ello را ساخت و پس از مدتی که ناگهان تب داغ آن فروکش کرد، سازنده آن مجبور شد کاملا سازوکار این سرویس را تغییر دهد. این چندروزه که Wuu چند عنوان از خبرها را به خود اختصاص داده است، درباره Mastodon هم زیاد می‌شنویم؛ اما این‌طور به نظر می‌رسد که همه این سرویس‌های جدید در نهایت عاقبتی شبیه به Vine در پیش روی خود خواهند داشت و در نهایت بدون نتیجه از بین خواهند رفت.

Vine

در چند سال قبل شاید ساختن یک اپلیکیشن که می‌توانست در مدت‌زمانی کوتاه دنیای پلتفرم‌های اجتماعی را متحول کند، کار چندان سختی نبود. اینستاگرام یک نمونه از این تغییرات بزرگی شبکه‌های اجتماعی است که بسیاری را وارد دنیای تصویری از زندگی‌های فردی هر شخص کرده و محیطی برای گفتگو نیز در نظر گرفته است. پیش از آن، توییتر محلی برای ارتباطات و اخبار لحظه‌ای ساخته بود. اسنپ‌چت محیطی کاملا منحصربه‌فرد و متفاوت با پیام‌ها و تصاویری به وجود آورده بود که پس از مدتی ناپدید می‌شدند.

گوگل پلاس را به یاد دارید؟ این شبکه اجتماعی دوست داشت موارد زیادی را در کنار هم قرار دهد، حلقه‌های از دوستان و آشنایان بسازد، فید‌های خبری تشکیل دهد تا کاربران بتوانند عکس و متن دلخواه خود را به‌راحتی به اشتراک بگذارند. در واقع گوگل می‌خواست رقیبی برای فیس‌بوک بسازد؛ اما چون این سرویس ارزشی افزوده‌تر از سرویس‌های قبلی پیش از خود نداشت، کم‌کم کاربران خود را از دست داد.

انتخاب اهدافی دقیق و جزئی برای پرورش ایده‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی اکنون تنها راه باقی‌مانده برای توسعه‌دهندگان است.


پست گذاشتن در اینستاگرام با مرورگر کامپیوتر و بدون استفاده از نرم‌افزار

اینستاگرام با بروزرسانی اخیر خود به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر و پست‌‎های خود را از طریق وب‌سایت این سرویس و بدون نیاز به نصب اپلیکیشن، ارسال کنند. بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر این سرویس اشتراک‌گذاری تصاویر اکنون قادر خواهند بود عکس‌های خود را بدون نیاز به نصب اپلیکیشن و از طریق مرورگر گوشی هوشمند خود به اشتراک بگذارند.

قبل از این بروزرسانی، کاربرانی که به صفحه وب اینستاگرام وارد می‎شدند، تنها می‌توانستند فعالیتهایی از قبیل مرور پستها، لایک کردن، ارسال نظر، جستجو و هشدارها را ببینید، اما قادر به پست تصویر و عکسی نبودند.

اما در حال حاضر، با این آپدیت، کاربران با استفاده از مرورگر گوشی خود امکان پست تصاویر را در صفحه‌ی شخصی خود خواهند داشت.

با این حال، کاربران هنوز هم نمی‎توانند فیلم و کلیپ‎ تصویری ارسال کنند یا از فیلترها بهره ببرند؛ همچنین اشتراک‌گذاری و ایجاد داستان (Story)، دیدن پیام‌های مستقیم و دایرکت از نسخه وب این سرویس در دسترس نیست.

صفحه وب اینستاگرام

با این وجود، ممکن است ویژگی پست تصاویر به‌صورت مستقیم از طریق مرورگر کامپیوتر به‌عنوان خبری خوب تلقی بشود. به‌خصوص برای آن دسته از افرادی که به دنبال ارسال تصاویر خود به‌طور مستقیم از کامپیوتر هستند.

نحوه پست گذاشتن با کامپیوتر

کاربران با این روش ساده می‎توانند با دسترسی مستقیم به گزینه‎ اشتراک‌گذاری تصاویر (Photo-sharing) با کامپیوتر شخصی خود از نسخه‌ی تحت وب اینستاگرام بهره ببرند.

برای این کار سایت اینستاگرام را باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.

در کروم: کلیدهای ترکیبی CTRL+SHIFT+I را بفشارید. در این لحظه پنجره توسعه‌دهنده به‌صورت پاپ آپ در سمت راست یا پایین نمایشگر، ظاهر می‎شود.

اینستاگرام در رایانه و کامپیوتر

در قسمت بالای صفحه توسعه‌دهنده، آیکونی که شبیه به تبلت و در کنار عبارت «Elements» است، پیدا کنید. با کلیک روی این آیکون، ظاهر وب‌سایت از حالت دسکتاپ به گوشی هوشمند تغییر می‌کند و اینستاگرام فرض را بر این می‌گذارد که از طریق یک گوشی همراه به آن متصل شده‌اید.

ارسال عکس به اینستاگرام در رایانه

آیکون دوربین در پایین صفحه، برای آپلود و بارگذاری تصاویر استفاده می‎شود که می‌توان از طریق آن با کامپیوتر برای ارسال عکس اقدام کرد.


گوگل کاربران Ad-Blocker را به پرداخت هزینه وادار می‌کند

Ad-Blocker-ها افزونه‌هایی هستند که تبلیغات موجود در وب‌سایت‌ها را غیر فعال می‌کنند. استفاده از این افزونه‌ها برای وب‌سایت‌هایی که تبلیغاتشان آزاردهنده یا حاوی بدافزار است، منطقی جلوه می‌کند؛ اما بسیاری از وب‌سایت‌ها در چارچوب‌های تبلیغاتی گوگل به ارائه‌ی تبلیغات می‌پردازند و سود حاصل از تبلیغات بخش اصلی درآمد آن‌ها را تشکیل می‌دهد. حال گوگل در نظر دارد با وادار کردن کاربران Ad-Blocker-ها به پرداخت هزینه، به کسب درآمد این وب‌سایت‌ها کمک کند.

هدف برنامه‌ی جدید گوگل که Funding Choices (گزینه‌های درآمدی) نام دارد، تضمین کسب درآمد تبلیغاتی توسط وب‌سایت‌هایی است که تجربه‌ی تبلیغاتی خوب و قابل قبولی به کاربرانشان ارائه می‌دهند. بر اساس این برنامه که فعلا در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد، وب‌سایت‌ها به کاربرانی که از Ad-Blocker استفاده می‌کنند، دو انتخاب خواهند داد؛ کاربران می‌توانند Ad-Blocker را غیر فعال و به‌طور مجانی از وب‌سایت مورد نظرشان استفاده کنند یا اینکه با پرداخت هزینه‌ای جزئی، بدون مشاهده‌ی تبلیغات از وب‌سایت مورد علاقه‌شان بازدید کنند.

به گفته‌ی مارک باسوِل، معاون ارشد بخش فروش وب‌سایت بیزنس اینسایدر، برنامه‌ی Funding Choices امکان تعامل بین کاربران وب‌سایت‌ها را فراهم می‌آورد و به کاربران این انتخاب را می‌دهد که یا وب‌سایت‌ها را از لیست سیاه برنامه‌ی Ad-Blocker-شان خارج کنند یا اینکه با پرداخت مبلغی به‌طور مستقیم به فعالیت وب‌سایت‌ها کمک کنند.

در مرحله‌ی فعلی ناشرانی که در آمریکای شمالی، بریتانیا، آلمان، استرالیا و نیوزیلند مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند در این برنامه شرکت کنند؛ البته در نهایت برنامه‌ی Funding Choices به یک برنامه‌ی جهانی تبدیل خواهد شد.

موزه‌ی طراحی وب:‌ جایی برای مرور خاطرات گذشته‌

اغلب کاربران قدیمی حسی نوستالژیک نسبت به روزهای ابتدایی وب دارند. آن روزها که خبری از هوش مصنوعی نبود و حتی امکان استفاده هم‌زمان از تلفن و اینترنت وجود نداشت. دورانی که همه‌چیز ساده‌تر بود!

امروزه اگر وب‌سایت‌ها طراحی منظم و جذابی نداشته باشند، بسیاری از کاربران خود را از دست خواهند داد. برعکس، در آن دوران وب‌سایت‌ها پر بودند از لینک‌های آبی‌رنگ و فوت‌های ساده و در طراحی وب‌سایت‌ها نیز محتوا بر ظاهر وب‌سایت ارجحیت داشت.

موزه‌ی طراحی وب پروژه‌ای است که توسط پیتر کوار و آندری لتوشا ایجاد شده و هدف آن به تصویر کشیدن طراحی صفحات وب در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۵ است. با مرور تصاویر موجود در این وب‌سایت، می‌توانید بدون شنیدن صدای وصل شدن اینترنت Dial-up به روزهای گذشته برگردید.

در پایان، شما را به دیدن چند تصویر منتخب از آرشیو این موزه دعوت می‌کنیم. به‌علاوه، با مراجعه بهاین آدرس می‌توانید بیش از ۸۰۰ تصویر موجود در این موزه را مشاهده کنید.