قالب های فارسی وردپرس 18

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 18

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

فناوری وای-فای با پروتکل امنیتی WPA3 عرضه خواهد شد

پروتکل WPA3

دیوایس‌هایی که از طریق سیستم وای-فای به یکدیگر متصل می‌شوند، بیش از یک دهه است که از پروتکل امنیتی یک‌سانی استفاده می‌کنند. اما این روزها قرار است تغییر مهمی در این پروتکل امنیتی اتفاق بیفتد. اتحادیه‌ی وای-فای (Wi-Fi Alliance) که مرجع نظارت و تایید استانداردهای این اتصال در دنیاست، در حال برسی محصولات پشتیبانی کننده از پروتکل امنیتی WPA3 برای تایید نهایی آنها است. طبق اخبار منتشر شده، پروتکل WPA3 قرار است جایگزین پروتکل قبلی، یعنی WPA2 شود که از سال ۲۰۰۴ میلادی تا کنون به عنوان استاندارد امنیتی دیوایس‌های مبتنی بر وای-فای مورد استفاده قرار گرفته است. وای-فای یک نام ثبت شده‌ی تجاری ثبت شده توسط اتحادیه‌ی وای-فای است. این نام علامتی است که Wi-Fi Alliance به محصولات مورد تأییدش برای کار در شبکه محلی بی‌سیم تحت استاندارد IEEE 802.11 اعطا می‌کند. IEEE 802.11 مجموعه‌ای از استانداردها برای استفاده از شبکه محلی بی‌سیم در باند فرکانسی ۲.۴، ۳.۶ و ۵ گیگاهرتز است. که توسط کمیته‌ی استانداردهای IEEE طراحی شده و نگه‌داری می‌شود.

مرجع نظارت و تایید استانداردهای فناوری وای-فای گفته در سال آینده این تکنولوژی با پروتکل امنیتی WPA3 عرضه خواهد شد.

پروتکل امنیتی WPA3 قرار است تعدادی سیستم حفاظتی جدید را به دیوایس‌هایی که از طریق سیستم وای-فای به یکدیگر متصل می‌شوند اضافه کند. یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های پروتکل جدید، سخت کردن مسیر هکرها برای پیدا کردن گذرواژه‌ی امنیتی دیوایس‌هاست. یکی از رایج‌ترین راه‌های هکرها برای شکستن گذرواژه‌‌ی امنیتی دیوایس‌ها، حدس زدن آن به صورت مکرر با کمک پردازشگرها است. پروتکل جدید حتی در صورت شکسته شدن گذرواژه توسط هکر، باز هم او را در دسترسی به اتصال محدود می‌کند. باید به این نکته توجه داشت که برای کاربران دیوایس‌ها، عملا هیچ‌چیز نسبت به قبل تغییر نخواهد کرد. کاربران برای اتصال به دیوایس خود کافی است مانند گذشته تنها گذرواژه‌ی انتخابی را تایپ کرده و کلید اتصال را لمس کنند.

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی اتحادیه‌ی وای-فای سیستم امنیتی جدید می‌تواند تا مدتی طولانی به عنوان پروتکلی امن و قابل اتکا برای دیوایس‌های پشتیبانی کننده از این شیوه‌ی اتصال فعال باشد. اولین چیزی که کاربران برای استفاده از شیوه‌ی امنیتی جدید به آن نیاز دارند یک روتر جدید است که بتواند از پروتکل WPA3 پشتیبانی کند. گفته شده امکان دارد شرکت‌های تولید‌کننده‌ی روتر، با به‌روز رسانی‌های نرم‌افزاری این قابلیت را در برخی مدل‌های تولید خود برای کاربران فعال کنند. هرچند تعویض روتر شرط لازم برای استفاده از پروتکل جدید امنیتی است، اما شرط کافی آن محسوب نمی‌شود. کاربران پس از روتر باید به فکر تعویض یا به‌روز رسانی دیوایس‌های خود هم باشند. به نظر می‌رسد شرکت‌های تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر برخی محصولات خود را به این منظور آپدیت کنند. اما تجربه‌ی زندگی در قرن بیست‌ویکم نشان داده که که با هر تغییر کوچکی می‌توان بازاری بزرگ ایجاد کرد و محصولات جدیدی را فروخت. خوشبختانه دیوایس‌هایی که قرار است از پروتکل WPA3 پشتیبانی کنند، قابلیت اتصال به سیستم قبلی را هم دارند. بنابراین می‌توان مطمئن بود که با تعویض و به‌روز رسانی یکی از دیوایس‌ها، همچنان امکان برقراری ارتباط با دیوایس‌های قدیمی‌تر وجود دارد و نیازی به تعویض روتر و همه‌ی دیوایس‌ها به صورت هم‌زمان نیست.

اولین و مهم‌ترین ویژگی پروتکل WPA3، محافظت در برابر حمله‌های آفلاین بر اساس حدس زدن مکرر گذرواژه‌ها است. هکرها اطلاعات انتقالی از طریق یک روتر وای‌-فای را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به کامپیوتر خود متنقل می‌کنند. این کامپیوتر می‌تواند یک لپ‌تاپ یا یک گوشی هوشمند ساده باشد. پس از آن به کمک پردازشگر کامپیوتر خود، بارها و بارها گذرواژه‌های احتمالی را امتحان کرده تا در نهایت گذرواژه‌ی اصلی را پیدا می‌کنند. اما در پروتکل جدید این اجازه به هکر داده نمی‌شود. هکر در حالت آفلاین تنها یک بار توانایی حدس زدن گذرواژه به صورت اتفاقی را خواهد داشت و برای حدس بعدی دوباره باید به روتر اصلی متصل شود و از اول اطلاعات مورد نیاز برای حدس زدن را جمع‌آوری و به کامپیوتر خود منتقل کند. بدون شک در این حالت کار برای هکر بسیار سخت‌تر از پروتکل قبلی خواهد بود.

قابلیت دیگر پروتکل WPA3 که اتحادیه‌ی وای-فای به آن اشاره کرده است باز هم امنیت کاربر را بالاتر می‌برد. این قابلیت امنیتی از در معرض خطر قرار گرفتن اطلاعات قدیمی‌تر در حمله‌های بعدی هکرها جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر یک هکر به اطلاعات رمزگذاری‌ شده‌‌ی یک دیوایس با قابلیت اتصال به وای-فای دست پیدا کند و از این طریق گذرواژه‌ی امنیتی را بشکند، باز هم نمی‌تواند اطلاعات قدیمی به‌دست آمده را رمزگشایی کرده و مشاهده کند. تنها احتمال ممکن، قابل خواندن بودن اطلاعات فعلی است که از طریق این اتصال منتقل شده‌اند. تغییرات امنیتی جدید در اولین مرحله برای کاربران خانگی رخ خواهند داد. شبکه‌های بزرگتر مانند آنچه که در شرکت‌ها با تعداد زیادی کاربر و گذرواژه و محیط‌های عمومی وجود دارد، نیاز به پروتکلی متفاوت با تنظیمات متفاوت دارند.

اتحادیه وای-فای پیش‌بینی کرده پروتکل WPA3 در سال آینده‌ی میلادی به صورت عمومی به بهره‌برداری برسد و فعلا سازندگان دیوایس‌ها الزامی به به‌کارگیری این پروتکل در محصولات جدید خود ندارند. گفته شده نسل جدید وای-فای که با کد ۸۰۲.۱۱ax شناخته می‌شود، اواخر سال آینده برای کاربران عرضه شود. اتحاد می‌گوید با افزایش پذیرش پروتکل جدید از سوی سازندگان دیوایس‌ها، پروتکل WPA3  در نهایت تبدیل به یک الزام خواهد شد و به زودی دیوایس‌های با قابلیت اتصال به وای-فای باید تایید آن را قبل از ورود به بازار کسب کنند.

منبع: The Verge

گوگل و اپل به خاطر نقض حریم‌خصوصی از کنگره امریکا اخطار گرفتند

رسوایی گوگل

هفته گذشته گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد گوگل به برخی از توسعه دهندگان نرم‌افزار امکان دسترسی به متن ایمیل‌ میلیون‌ها کاربر جیمیل را داده است. اکنون حزب جمهوری‌خواه کنگره آمریکا خواستار پاسخ‌گویی گوگل به سوالات مرتبط با حریم خصوصی شده است. جمهوری‌خواهان کمیته انرژی و بازرگانی کنگره آمریکا نامه‌ای به اپل و آلفابت (مالک گوگل) فرستادند و سوالاتی در خصوص مسائل مربوط به حریم خصوصی از آن‌ها پرسیدند. محور اصلی این سوالات پیرامون گزارش هفته گذشته وال‌استریت ژورنال بوده است.

این کمیته در نامه خود به «لری پیج» مدیرعامل آلفابت، خاطر نشان شد که گوگل سال گذشته متعهد شده بود که دیگر ایمیل‌های کاربران را برای ارائه پیشنهادات تبلیغاتی بهتر رصد نکند اما با این حال همچنان به تعدادی از توسعه دهندگان نرم‌افزاری خارج از شرکت اجازه دسترسی به محتوای ایمیل‌ها را می‌دهد که این مورد نگرانی‌های امنیتی در خصوص این شرکت را افزایش می‌دهد. آن‌ها در ادامه نامه این سوال را مطرح می‌کنند که با توجه به این شرایط چه شیوه‌نامه‌ای برای دادن دسترسی به شرکت‌های خارجی که خدمات رایگان ارائه می‌کنند در نظر گرفته شده است؟

در نامه‌ای که کنگره به «تیم کوک» مدیرعامل اجرایی اپل ارسال کرده این شرکت به ریاکاری متهم شده است.

همچنین در نامه دیگری که کنگره به «تیم کوک» مدیرعامل اپل ارسال کرده این شرکت به ریاکاری متهم شده است. نمایندگان در این نامه از مدیر اپل سوال کرده‌اند: با وجود این‌که این شرکت خود را به حفظ حریم خصوصی متعهد می‌داند چگونه اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌هایی که توسط گوگل و فیس‌بوک تولید می‌شوند و به شکل واضح متناقض با ارزش‌های اپل هستند در فروشگاه اپ‌استور ارائه ‌شوند؟ همچنین در ادامه نامه سوالاتی پیرامون نحوه محافظت از اطلاعات کاربران دستگاه‌های اپل مطرح شده است.

قانو‌گذاران کنگره آمریکا سوالات مهم دیگری نیز مطرح کرده‌اند نظسر این که: آیا گوگل، اپل یا توسعه دهندگان خارجی امکان دسترسی به اطلاعات ذخیره شده روی دستگاه کاربران را حتی با وجود خاموش بودن خدمات ردیابی موقعیت مکانی دارند یا خیر؟ و آیا بدون این که کاربران عبارت “Okay, Google” را بگویند، دستگاه‌های دیجیتال آن‌ها می‌تواند صدای محیط اطراف را ضبط کند؟

به طور کلی، پرسش‌های مطرح شده بسیار دقیق و با جزئیات بوده است و باید دید که اپل و گوگل چگونه در برابر این اتهامات از خود دفاع خواهند کرد. این کمیته از هر دو شرکت درخواست کرده که به تمام سوالات مطرح شده تا روز شنبه پاسخ بدهند.

منبع: The VERGE

نرخ پرش رو در سایتتون کاهش بدید

گوگل با شناسایی الگوریتم رنگ برین اعلام کرد که نرخ پرش یک سایت یک آیتم زیاد کارایی گذار در سایت میشه و برای کامیابی در سئو و افزایش بازدید واقعی  باید نرخ پرش سایت رو کاهش بدید .
سعی کنید کاربران رو در سایتتون بیشتر نگه دارید . با ارائه مطالب مفید ، UI/UX مناسب ، معرفی مقالات و مطالب مرتبط ، عکس ها پسندیده و . . . میتونید کاربران رو تشویق به موندن در سایت و مطالعه سایر مطالب کنید .

نرخ پرش - Bounce Rate
محتوای بلند و طولانی بنویسید
بر پای بست، تحقیقات استیو ریسون در سال ۲۰۱۵ که محتوا ، اشتراک گذاری و لینک های بیش از یک میلیون مقاله رو مورد بررسی قرار عدل و نتایج اون رو در سایت moz.com منتشر کرد تارنما های که محتوای طولانی تری داشتند بیشتر به اشتراک گذاشته شدن و بک لینک های بیشتری رو هم جذب کردن و افزایش شدامد سایت بیشتری رو شاهد بودن .

بعنوان نمونه مقاله که تعدادی پیش در امروزین ادمین با عنوان ” کامل ترین راهنمای Google Search Console یا گوگل وبمستر ۲۰۱۸ ” منتشر کردیم با نزدیک ۵۵۰۰ کلمه یگانه از طولانی ترین پست های منتشر شده در این گستره بود .

اثر درازا درونمایه بر سئو مطالب
بهینه سازی سایت برای موبایل
سایت رو برای موبایل بهینه کنید
همونطور که میدونید در حال آماده گوگل نسخه موبایلی سایت رو به نسخه دسکتاپ ترجیح میده . پس باید سعی کنید تا در این باره سایتتون مشکلی نداشته باشه و براحتی بدست گوگل ایندکس بشه . برای این پیشه گوگل آلت آزمایش موبایل فرندلی بودن سایت رو در اختیارتون گذاشته . با استفاده از این آلت میتونید بفهمید آیا از نظر گوگل نسخه موبایلی سایتتون مناسب هست یا نه .

مطالبتون به سرعت گسترش بدید
آیا فرمولی هست که بشه به سرعت مطالب سایت رو اشاعه عدل و براش بازدید کننده جذب کرد و مایه افزایش شدامد سایت شد ؟ اونطور که ویژگی ساختاره خاصی هستی نداره ولی روش های هست که میتونه مایه اشتراک گذاری اغلب مطالب سایت شما بشه :

در مطالبتون از عکس ها زیاد بهره‌گیری کنید :
بر اساس نوشتار اسکای ورد در خصوص تاثیر عکس ها بر روی محتوای سایت مطالبی که در اونها به اندازه کافی عکس ها کاربرد شده اغلب از ۹۰ درصد اغلب از مطالبی که تنها متن دارن به اشتراک گذاشته میشن .

مطالب مفید با جستار ویژه بنویسید :
مهم نیست در باره چه موضوعی دارید مطلب مینویسید ولی کوشش کنید مطالب شما علاوه بر داشتن کیفیت کافی اختصاصاً به یک موضوع بپردازه . طوری که در پایان بتونه با یک نتیجه گیری مفید مشکلات کاربران رو حل کنه یا راهکارهایی ارائه کنه .

یکم بازدید اولیه دربایستن دارید :
بعد از اینکه محتواتون اماده شد و منتشر کردید کوشش کنید نخست خودتون اون رو در شبکه های اجتماعی منتشر کنید و براش بازدید اولیه جور کنید . اینطوری مطمئن میشید مطلب شما بدست افرادی دیده شده و قراره بزودی توسط اونها برای سایر دوستانشون هم به اشتراک گذاشته بشه . به قول معروف یک هل کوچیک برای آغاز شغل لازمه !!


یک سیستم پرسش و استجابت ایجاد کنید
همونطور که گفتیم مقاله های مفید مقاله هایی هستند که مشکلات کاربران رو حل کنن. یگانه از بنیادین ترین مسیر ها برای فرآوری چنین مقالاتی رجوع به سوالات کاربران هست . وقتی یک سوال توسط کاربران بسیار پرسیده میشه بهترین موقعیته که برای اون یک مقاله کامل بنویسید  . اینطوری میتونید شاهد افزایش ترافیک سایت باشید .

برای این پیشه میتونید به انجمن های تبادل نظر  و یا سرویس های سوال و پاسخ مراجعه کنید و به پیگیری سوالاتی باشید که در دامنه تخصصی شماست و بدون جواب مونده . در ضمن خودتون میتونید در سایتتون سیستم مشابهی ایجاد کنید . ساده ترین حالت به کارگیری تقسیم نظرات سایت هست . از کاربرانتون بخواید سوالاتشون رو اونجا براتون بنویسن الی در چهره لزوم پاسخ های کاملی رو در قالب مقالات مختلف براشون در سایت پیمان بدید .

موتور جستجوی گوگل رویدادهای مورد علاقه کاربر را پیشنهاد می‌دهد

گوگل

موتور جستجوی گوگل حالا با توجه به عملکرد کاربران، می‌تواند رویدادهای مطابق سلیقه‌ی آن‌ها را پیشنهاد دهد. حالا وقتی که کاربران آمریکایی در گوگل‌ مشغول جستجو در مورد رویداد خاصی می‌شوند، در بخش نتایج مواردی مانند هزینه بلیت، نظر کاربران، زمان و مکان برگزاری نشان داده می‌شود. در ضمن این کاربران می‌توانند از همین موتور جستجو رویدادها را ذخیره کنند تا در زمانی دیگر دوباره به آن‌ها مراجعه کنند.

گوگل‌ با توجه به سلایق کاربران می‌تواند انواع و اقسام رویداد‌های محلی و غیرمحلی را پیشنهاد دهد.

این مشخصه جدید از رویدادهای مختلفی پشتیبانی می‌کند. از کنسرت‌ها و فستیوال‌های محلی گرفته تا کلاس‌های آشپزی و برنامه‌ی موزه‌ها. با وارد کردن عباراتی مانند events near me (رویدادهای نزدیک من) یا free concert (کنسرت رایگان)، گوگل‌ نتایج مختلف مربوط به این عبارات را از سایت‌های مختلف استخراج می‌کند و به کاربر نشان می‌دهد.

همچنین کاربران می‌توانند از تب For You هم بهره ببرند که در آن دسته‌بندی‌های مختلفی مانند دویدن، آشپزی و عکاسی تعبیه شده و گوگل با توجه به سلایق کاربر، رویدادهای موردنظر را پیشنهاد می‌دهد. گوگل همچنین ابزارهایی هم معرفی کرده که به برگزارکنندگان رویدادهای مختلف کمک می‌کند از طریق این موتور جستجو، رویداد موردنظر خود را به اطلاع کاربران برسانند. گوگل اعلام کرده که این ویژگی تا چند روز آینده برای تمام کاربران گوگل ساکن آمریکا فعال می‌شود.

منبع: The Verge

لینکدین قابلیت ارسال پیام صوتی را به این شبکه اجتماعی افزود

لینکدین که یک شبکه اجتماعی مبتنی بر روابط حرفه‌ای و تجاری است در قالب امکانی جدید پیام‌های صوتی را به قابلیت‌های این شبکه افزود.

طبق اخبار منتشر شده این ویژگی طی هفته‌های آتی در اختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت و از طریق اپلیکیشن‌های پلتفرم‌های اندروید و iOS‌ قابل استفاده خواهد بود. در عین حال کاربران می‌توانند پیام‌های صوتی خود را هم از طریق موبایل و هم از طریق وبسایت لینکدین دریافت کنند. هر پیام صوتی نهایتا می‌تواند یک دقیقه باشد.

لینکدین پیش از این ثابت کرده یک ابزار قدرتمند در حوزه مشاغل و تجارت است که محبوبیت ویژه‌ای هم میان مسئولین جذب نیرو و متخصصان حوزه منابع انسانی دارد. در عین حال با گسترش قابلیت‌ها،‌ این شبکه می‌تواند در نقش نوعی ایمیل دوم عمل کند. ویژگی پیام صوتی افراد را از نوشتن متن که امری وقت‌گیر به نظر می‌رسد فارغ می‌کند و از طرف دیگر می‌تواند به مجموعه پیام‌های دریافتی افراد در این شبکه وزن و اهمیت بیشتری بدهد.

اما افزودن پیام‌های صوتی دقیقا به چه علتی رخ داده است؟ بر اساس یک پست در وبلاگ این شبکه اجتماعی می‌توان سه دلیل عمده برای این اقدام ذکر کرد:

اول از همه برای راحتی بیشتر. لینکدین معتقد است فرستادن پیام‌های صوتی از تایپ کردن بسیار راحت‌تر است و سریعتر هم انجام می‌شود. دوم اینکه فرد می‌تواند هرزمان که خواست پیام صوتی را بشنود و به آن پاسخ دهد؛‌ اقدامی که بسیار بهتر از تماس گرفتن با فرد است. نهایتا اینکه لینکدین معتقد است اگر صدای خود را بفرستید توان بیشتری برای بیان خود دارید. صدا به شکلی ویژه متعلق به شماست و بیانگر بخشی از حال و هوا و شخصیت‌تان. لینکدین فکر می‌کند افزودن ویژگی جدید باعث بهتر شدن امکانات بیانی این شبکه اجتماعی خواهد شد.

با این وجود انتقاداتی نیز به تصمیم جدید لینکدین وارد شده است. بعضی از منتقدین می‌گویند لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است و برای مرتبط کردن افراد در یک محیط تجاری و حرفه‌ای کاربرد دارد. در این محیط عموما فرد برای اطلاع یافتن از جزییات بیشتر در مورد شغل یا احتمال استخدام، به طرف مقابل تلفن نمی‌زند بلکه برای این کار از ایمیل استفاده می‌کند. به همین دلیل پیام صوتی که به باور لینکدین جایگزین خوبی برای تماس صوتی است در واقع ممکن است کاربرد چندانی در این شبکه نداشته باشد.

نهایتا باید اشاره کنیم که شیوه ارسال این پیام‌ها هم بسیار ساده است و صرفا با فشردن و نگه‌داشتن یک دکمه می‌توانید پیام خود را ضبط کنید و سپس با رها کردن آن پیام را ارسال کنید.