قالب های فارسی وردپرس 18

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 18

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

منابع بهینه سازی برای موتورهای جستجو

همانطور که می دانیم وردپرس با پروا به اصول سئو ایجاد شده است، بنابراین در زمینه سئو وردپرس جای نگرانی وجود ندارد. با این حال، منابع و اطلاعات زیر می توانند به آماده سازی سایت تان در زمان ورود ربات ها و خزنده های موتورهای جستجو به شما کمک کنند.


متا تگ ها (یا همان تگ های متا)

متا تگ ها شامل اطلاعاتی هستند که اهداف و کلمات کلیدی استفاده شده در وب سایت تان را توصیف می کنند. متا تگ ها در بالای فایل تمپلیت header.php قرار دارند. متا تگ ها به طور پیش فرض در وردپرس وجود ندارد، ولی شما می توانید آنها را به چهره دستی در تارنما خود وارد نمایید.


۲۰ قالب وردپرس که برای جستجو بهینه سازی شده‌اندحتما بخوانید: ۲۰ قالب وردپرس که برای جستجو بهینه سازی شده‌اند

از گزینه Custom Fields موجود در وردپرس نیز می توان برای جایگذاری کلمات کلیدی و روشنگری پست ها و صفحات کاربرد کرد. همچنین، پلاگین های زیاد زیادی برای ورپرس هستی دارد که می تواند به شما در نگارش متا تگ ها و توضیحات کلمات کلیدی کمک کند. این افزونه های سئو وردپرس، در فهرست پلاگین سایت رسمی وردپرس موجود هستند.


بهینه سازی فایل Robots.txt

موتورهای جستجو می توانند فایل Robots.txt تارنما شما را از راه آدرس yourdomain.com/robots.txt بخوانند. فایل Robots.txt به موتورهای جستجو کمک می کند تا بدانند چه محتوایی را بخوانند و کدام سرنوشت ها را مطالعه نکنند.


اضافه کردن ورودی به فایل robots.txt در جهت شفا سئو، سوء تفاهمی زیاد رایج است. گوگل ذکر می کند به کارگیری فایل robots.txt برای بازدارندگی از ورود ربات های موتور جستجو به تقسیم هایی از سایت، بلامانع است، ولی بهتر است متعلق به بهره‌گیری نکنید. آموزش سئو وردپرس در حال حاضر گوگل توصیه می کند که برای این شغل از تگ های noindex کاربرد کنید.


مشخص کردن اینکه موتور جستجو، باید کجا را رسیدگی کند لغایت محتوای با کیفیت یا فایل‌ ها را بیابید، می‌تواند رتبه شما را افزایش دهد. این فرآیند، توسط گوگل و تمام موتورهای جستجوی سایر نیز رهنمود می‌شود.


ثبت فیدها

وردپرس به چهره پیش فرض از فیدهای بسیاری پشتیبانی می کند که به سایت شما پروانه می دهد تا توسط فیدخوان های بسیاری نگریستن شود. در حال حاضر، بسیاری از موتورهای جستجو از قابلیت ثبت فید حمایت می کنند و وب سایت های بسیاری هستند که این فیدها را به صورت تخصصی دسته بندی می کنند.


برای ثبت فیدهای سایت خود، باید لینک‌های موجود به فیدهای سایت تان را بشناسید.


تگ های تکنوراتی

تکنوراتی (یا Technorati)، یک موتور جستجو است که اتفاقات محدودۀ وبلاگِ یک سایت را به صورت لحظه ای (Real-Time) بررسی می کند. بر بنیاد گزارشات، تکنوراتی تعداد لینک ها و مطالب مرتبط با تارنگار را دنبال می کند و وانگهی طبیعت وبلاگ نویسی را به چهره لحظه ای بررسی می کند.


از آنجاییکه تکنوراتی به طور خودکار و بی درنگ، بروزرسانی تارنگار ها را متوجه می شود، این امکان را دارد که طی یک ساعت هزاران آپدیت را رسیدگی کند. همچنین، تکنوراتی می تواند لینک هایی که به این بروزرسانی ها دیتا شده است را پی گیری می کند.


از تگ های تکنوراتی برای تقسیم بندی موضوعات و اطلاعات وبلاگ ها استفاده می شود. تکنوراتی از دسته بندی های وردپرس به عنوان تگ بهره‌گیری می کند. شما می توانید با استفاده از کد rel="tag"، تگ های بیشتری به لینک های سایت خویش اضافه کنید. برای مثال:


<a href="http://wordpress.org/" rel="tag">WordPress</a>


<a href="http://codex.wordpress.org/" rel="tag">Codex</a>


همچنین، باید گوشزد نماییم که پلاگین های وردپرس بسیاری برای افزایش تگ های تکنوراتی وجود دارد.


نکته: در وردپرس نسخه 1.5، تکنوراتی، عناوین دسته بندی وبلاگ شما را به چهره اتوماتیک به عنوان تگ شناسایی می کند.


نکته: برای بهینه سازی لیست تکنوراتی، شما باید فید Atom را در هدر قالب سایت خویش قرار دهید. برای این کار، باید از کد پایین کاربرد کنید. این کد را می توانید بین تگ‌های <head> و </head> قرار دهید:


<link rel="alternate" type="application/atom+xml"


title="Atom 0.3" href="<?php bloginfo('atom_url'); ?>" />


بدون افزودن فید Atom در هدر سایت، پست های شما در تکنوراتی به چهره نادرست نمایش داده خواهند شد. این کار باعث می شود محتوای سایت شما در تکنوراتی، به جای نمایش در تقسیم اصلی، در محتوا کپی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.